הגעתם לחלופה, מקום למצוא עבודה

המשרה החדשה שלך ממתינה לך שתשלח/י קורות חיים:

[submit* "לשליחת קורות חיים חיים לחצו"]

הגעתם לחלופה, מקום למצוא עבודה

המשרה החדשה שלך ממתינה לך שתשלח/י קורות חיים:

קורות החיים – כרטיס הביקור האישי שלכם//ן לעולם העבודה

אז החלטתם שהגיע העת לחפש עבודה חדשה, הצטיידתם בקורות חיים חדשים ונוצצים, נרשמתם לכל אתרי הדרושים המובילים וקבוצות הפייסבוק המתאימות.

חרשתם על המשרות, אפיו מצאתם כמה מעניינות במיוחד, לחצתם "שלח קורות חיים" ו….

דממה מוחלטת. אין ולו תגובה אחת לרפואה ותיבת הדוא"ל הנכנס שלכם הפכה למדבר סהרה ביום שרב.

יכול מאוד להיות שרשמתם את קורות החיים שלכם/ן כפי שעשו זאת רבים וטובים בעשורים האחרונים והרי מה פשוט מכך בעצם?

"פרטים אישיים" – זה קל, "השכלה" – לא מסובך בכלל. "שירות צבאי" – נו, כן, מתישהו לאחר התיכון ולפני העבודה הראשונה", "עבר תעסוקתי" – מה לרשום כאן? הכל, או חלק, שלא תיראו חסרי ניסיון מתאים, או שמא לעמיסו ותיראו יותר מידי מנוסים? האם לרשום את כל המשרות (לא יציבים?) או רק את העיקריות (שוב לא מנוסים מספיק)….

ומה זה בכלל "תכונות אישיות", לרשום "אוהב חתולים" או שזה יותר מידי?

אז ישבנו לשיחה עם הבכירות שברכזות ומנהלות התיקים ב"חלופה מיון והשמה" ואספנו את מיטב העצות שיסייעו בידכם ליצור קובץ קורות חיים מרשים, אפקטיבי ומעל לכל, תואם לשיטות העבודה במחלקות משאבי האנוש במרבית החברות בישראל:

  1. נתחיל מהפונטים – בחרו פונט דפוס קריא, סביר בגודלו ללא שימוש בגווני אדום, זוהר ללא קפיצות בגודל כל שורה שנייה ונטול הדגשות מיותרות. כותרת בהדגשה עם קו תחתון מספיקה בהחלט.
  2. תמצית בראש קורות החיים – טוב או רע ומה זה בכלל? המלצת מומחי/ות חלופה מיון והשמה היא להשקיע בכתיבת תמצית קצרה, לא יותר מפסקה אחת בתחילת קורות החיים, בה תמקדו את הקורא/ת לתכונות וההישגים העיקריים שלכם/ן הרלוונטיים למשרה אליה אתם/ן פונים/ות. הקפידו לציין את הפרטים שיהפכו אתכם למועמד/ת מעניין/ת עוד בפסקה הראשונה.
  3. שפה – הימנעו משימוש בשפה זרה (לרוב אנגלית)
  4. שימרו על עקביות וסדר כרונולוגי – פרטים אישיים בראש, השכלה בהמשך (אפשר לדלג על בית הספר היסודי הפעם), ציינו קורסים והכשרות אשר ערכתם במידה והם תואמים למהות המשרה אליה אתם מפנים את קורות החיים, במידה ואינם, ותרו. גם כאן, חשוב לשמור על מבנה אחיד וסדר כרונולוגי. ממוסד הלימודים העדכני ביותר שסיימתם ואחורה עד לתיכון. שירות צבאי – ציינו באם שירתתם שנים, חייל ותפקיד צבאי. במידה ושירתתם/ן בתפקיד פיקודי, ציינו זאת בקצרה. פרוט מקומות עבודה קודמים – החל מהעדכני ביותר אחורה עד למקום העבודה הראשון הרלוונטי (אין צורך לציין שבחופשות עבדתם כאחראי משמרת ברשתות מזון מהיר) ציינו סיבה לסיום ההעסקה, ממילא תישאלו על כך בראיון. הקפידו על סדר ואחידות בקורות החיים, מישהו/י יקרא אותם הקלו עליו/ה את המלאכה שיוכלו להתרכז במלל ולא בבלגאן.
  5. הוספת מלל "תלוי משרה" – מעסיקים רבים וכל חברות הגיוס ללא יוצא מן הכלל עובדים עם תוכנת ניהול מאגרי מידע. הדבר הראשון אותו לומדת רכזת משאבי אנוש מתחילה הנו כיצד לבצע "חיתוכים" במאגר על מנת להגיע בזמן הקצר ביותר למועמדים/ות הרלוונטיים ביותר עבור המשרה בה היא מטפלת. בהתאם, על מנת להגביר את הסיכוי שקורות החיים שלכם יעלו בחיתוך הקפידו על הימצאותן של מילות החיפוש העיקריות מובנות בתוך קובץ קורות החיים שלכם/ן. לדוגמא: הקפידו לציין את כל התוכנות הרלוונטיות בהן אתם/ן שולטים, במידה והועסקתם בתפקיד זהה ודאו שתיאור התפקיד זהה למופיע במלל המשרה. הקפידו לשלב כמה שיותר מדרישות ה"חובה" וה"יתרון" בתוך קורות החיים. זיכרו: לפני שקורות החיים נקראים על ידי המעסיק/ה עליהם להיות ערוכים כך שהם יעלו בסבירות גבוהה בחיפוש של תוכנת הניהול. והכי חשוב, קיראו בעיון רב את המשרה, תנאיה ודרישותיה. אם אינכם מתאימים בהתאמה מלאה לדרישות, ותרו על הלחיצה על כפתור ה"שלח", זה אולי חינם, אבל זה לא עובד.
  6. אל תתפזרו. היו ענייניים – תחביבים, מידע אישי מיותר ותפקידים קודמים שאינם רלוונטיים למשרה המבוקשת ידועים כגורמים לשלילת קורות החיים כפוטנציאליים למעבר לשלב הראיון.

לסיכום:

קורות החיים הינם כרטיס הביקור הנוצץ שלכם, השקיעו בהם זמן ומחשבה רבים. זיכרו, מה שתרשמו והאופן בו המידע אודותיכם יוצג יקבעו האם תזומנו לראיון העבודה או לא. במידה והנכם מחפשים עבודה במספר תחומים הקפידו על הכנת קובצי קורות חיים נפרדים לכל משרה ומשרה. זה נשמע כמו עבודה רבה אבל זו הדרך הנכונה ביותר להביא למקסימום תוצאות במינימום זמן.

סיימתם לכתוב? עכשיו תקראו את מה שרשמתם פעם, פעמיים. ודאו שאין ולו שכיאת כתיב אחת בכל הקובץ, שהפונט נאה, הסדר נכון כרונולוגית ושדאגתם להבליט את המידע הרלוונטי ביותר לדרישות המשרה באותן המילים בהן השתמש כותב מודעת הדרושים.

בהצלחה!

מאמרים נוספים

חברות כוח אדם בראשון לציון

שיתוף פעולה עם חברות כוח אדם בראשון לציון יוביל לתוצאה הרצויה – בכך אין כל ספק. הכניסה לעולם העבודה הוא מורכב, מאתגר ובוחן את הסבלנות שלנו כל פעם מחדש...

להמשך

עבודה מועדפת בראשון לציון

בסיומו של השירות הצבאי או השירות הלאומי, יש ביכולתם של המשוחררים הטריים לקבל מענק כספי מיוחד – כל עוד יעמדו בתנאי העבודה המועדפת וישלימו אותה. מחפשים...

להמשך

חברות כוח אדם בנתניה

השירותים המשמעותיים של חברות כוח אדם בנתניה יסייעו לכם להגיע למשרה המתאימה עבורכם – ללא כל בעיה. בין אם מדובר בהשמת בכירים ובין אם מדובר במשוחררים המת...

להמשך
חברת פרסום דיגיטלי חברת פרסום דיגיטלי